Czy wiesz co to jest Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych? Na podstawie jakich przepisów prawnych działa? Jakie są jego cele?
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zwane dalej „Biurem”, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. z 16 lipca 2003 r. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.), oraz na podstawie własnego statutu.
Celem Biura jest ułatwienie posiadaczom pojazdów mechanicznych zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ubezpieczonych w zakresie odpowiedzialności cywilnej w zakładzie ubezpieczeń będącym Członkiem Biura, wjazdu do innych państw i zagwarantowanie obsługi likwidacyjnej szkód spowodowanych ruchem tych pojazdów przez zagraniczne Biura lub zagraniczne zakłady ubezpieczeń działające w krajach wypadku, w imieniu i na koszt Członka Biura, zagwarantowanie obsługi likwidacyjnej szkód spowodowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez posiadaczy pojazdów mechanicznych zaopatrzonych w zagraniczne tablice rejestracyjne.