Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, wysokość odszkodowania AC powinna zawierać sumę części oraz usług, które konieczne są do przeprowadzenia naprawy z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT). Prezes UOKiK poddał pod dyskusję postanowienia w umowach AC , które stosowane były przez jedno z towarzystw ubezpieczeniowych, po skargach skierowanych przez konsumentów. Przeprowadzone postępowanie sprawdzające i wyjaśniające wykazało, iż wzorce umów zawierane przez towarzystwo ubezpieczeniowe zawierają postanowienia pokrywające się z tymi, wpisanymi już wcześniej do rejestru klauzul niedozwolonych. Wg art. 24 pkt. 2 Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów „Przez praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumie się godzące w nie bezprawne działanie przedsiębiorcy, w szczególności: stosowanie postanowień wzorców umów, które zostały wpisane do rejestru postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, o których mowa w art. 479 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego.” Prezes UOKiK uznał, iż towarzystwo ubezpieczeniowe bezprawnie różnicuje zasady obliczania wysokości odszkodowania. Polegało to na wypłacaniu konsumentom ubezpieczenia pomniejszonego o równowartość podatku VAT. Natomiast osoby, które domagały się zwrotu kosztów na podstawie faktur dokonanej naprawy otrzymywały pełne odszkodowanie, czyli powiększone o podatek VAT.Tak więc konsument, który wybrał inny sposób oszacowania odszkodowania nie mógł liczyć na otrzymanie takiej sumy, która w całości pokryłaby koszty naprawy. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Nakazano także zaprzestania stosowania praktyk niedozwolonych oraz publikację sentencji na stronie internetowej ubezpieczyciela i na jednej z pięciu pierwszych stron dziennika ogólnopolskiego. Decyzja nie jest ostateczna, a towarzystwo ubezpieczeniowe ma prawo do odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwraca szczególną uwagę, iż w przypadku jakichkolwiek problemów z towarzystwem ubezpieczeniowym należy niezwłocznie zwrócić się do rzecznika ubezpieczonych, a spór być może uda się rozwiązać przed Sądem Polubownym działającym przy Rzeczniku Ubezpieczonych.