Centrum Obsługi Powypadkowej CODEX otrzymał certyfikat jakości "Fair Play 2015" - odszkodowania powypadkowe.
Ideą programu "Fair Play" jest zachęcenie firm w Polsce do stosowania w swojej praktyce biznesowej zachowań etycznych i wprowadzanie "pro-klienckich" w wewnętrznej organizacji pracy - w naszym przypadku w dziedzinie " odszkodowania powypadkowe ". Dodatkowo program "Fair Play" zachęca firmy do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne - czyli wychodzenia firm poza własne środowisko. "Przedsiębiorstwo Fair Play" ma ponad 15 letnią tradycję. Program powstał w 1997 r. inicjatorem była Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw (obecnie: PARP). W efekcie w latach 1997-1999 powstało opracowanie pt. "Zasady etycznej odpowiedzialności biznesu" zawierające m.in. studia przypadków ilustrujące trudne z etycznego punktu widzenia sytuacje, z jakimi spotykają się w trakcie swojej pracy przedsiębiorcy, został opracowany kodeks etyki oraz powstał program "Przedsiębiorstwo Fair Play". Jego pierwsza edycja została przeprowadzona w 1998 r. skierowana do MSP. Od 1999 r. program "Przedsiębiorstwo Fair Play" przyjął formułę otwartą dla wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od liczby pracujących. Firmy - laureaci programu mają możliwość wykorzystania wyników programu w ich działalności rynkowej, uzyskując w ten sposób dodatkowy, znaczący argument w walce konkurencyjnej. Uwiarygodnienie przedsiębiorstwa przez uczestnictwo w programie prowadzonym przez niezależne instytucje oraz poddanie się przez firmę badaniu wiarygodności i rzetelności stawia je w pozycji uprzywilejowanej we wszelkiego typu przetargach, konkursach ofertowych i reklamie. Program ma przebieg dwuetapowy, a oceny firm dokonują Komisje: Regionalne i Ogólnopolska, składające się z przedstawicieli administracji i samorządów (w tym gospodarczych), banków i instytucji finansowych, uczelni, organizacji przedsiębiorców, ZUS, organów podatkowych. Nad całością pieczę sprawuje Kapituła, w której zasiadają autorytety życia politycznego i gospodarczego. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje ogłoszenie wyników. Przedsiębiorstwa biorące udział w programie, respektując wartości etyczne na co dzień, doskonale radzą sobie na rynku odnosząc sukcesy gospodarcze. Potwierdza to tezę, że etyka i biznes nie są sprzeczne. Zobacz listę laureatów " Fair Play 2015" Zobacz zdjęcia z gali regionalnej To co zostało docenione w naszym procesie ewaluacyjnym to bardzo duża innowacyjność firmy zajmującej się odszkodowaniami w kierunku komunikacji z Klientami którzy poszukują pomocy prawnej w dochodzeniu odszkodowań. To co podkreślono to fakt iż już dziś Centrum Obsługi Powypadkowej Codex w sposób ponadprzeciętny wykorzystuje technologie internetowe do kontaktu z Klientami i Partnerami w szczególnej branży jaką są odszkodowania powypadkowe . Osoby poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych praktycznie online mogą liczyć na pomoc Telecentrum które działa całodobowo co jest ewenementem wśród kancelarii prawnych lub odszkodowawczych. Dodatkowo CODEX stworzył aplikacje mobilną którą instalując na smartfonie każdy kto znajdzie się w sytuacji wypadkowej może użyć do stworzenie szybkiej dokumentacji - koniecznej później do uzyskania adekwatnego odszkodowania. Smartfon klienta jest w stanie wykonać poprzez zdjęcia i nagrania głosowe materiał dowodowy i rzeczowy pod proces uzyskania odszkodowania powypadkowego / do skutecznego uzyskania zadośćuczynienia.