Co to jest Bezpośrednia Likwidacja Szkód? Co BLS daje potencjalnym klientom? Z jakich dodatkowych usług może skorzystać klient?

1 kwietnia 2015 roku zgodnie z pracami Komisji Nadzoru Finansowego zaczął funkcjonować system Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS). Bezpośrednia Likwidacja Szkód jest to najprościej mówiąc system, dzięki któremu potencjalni klienci firm ubezpieczeniowych mogą skorzystać na przykład z wypłaty odszkodowania czy naprawy pojazdu nie zajmując się tym osobiście. Wszystkimi czynnościami potrzebnymi do zrealizowania zadania zajmie się firma ubezpieczeniowa. Do czasu wprowadzenia w życie Bezpośredniej Likwidacji Szkód czynnościami tymi zajmowała się firma ubezpieczeniowa, w której sprawca kolizji czy wypadku miał wykupioną polisę OC (odpowiedzialność cywilna).

W chwili obecnej oboje z ubezpieczycieli rozliczają się pomiędzy sobą, bez angażowania w to obu stron wypadku, według ryczałtu ustalonego przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Dzięki takiemu rozwojowi sytuacji, niemożliwe jest istnienie ryzyka zawyżenia wyceny szkody. Dzięki wprowadzeniu systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód uproszczona i przyspieszona została procedura likwidacji szkody. Poszkodowany nie musi kontaktować się z innymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, kontaktuje się tylko i wyłącznie ze swoim ubezpieczycielem, w celu zminimalizowania przymusu dodatkowego kontaktu i zaoszczędzenia czasu. Ubezpieczyciele od czasu wprowadzenia systemu musieli podnieść jakość świadczonych usług. Zmniejsza się także liczba próśb o interwencje Rzecznika Ubezpieczonych dotyczących odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela.

Wielu poszkodowanych obawiało się podwyższenia składki polisy OC. Okazało się, iż wprowadzenie systemu wcale nie przyczyniło się do wzrostu kosztów składki. Jest to zasługa wprowadzonego rozwiązania związanego z ryczałtami. Dzięki nim ubezpieczyciel zobowiązany jest do pilnowania kosztów związanych z wypadkiem, nawet jeżeli obciąża nimi stronę przeciwną.

Należy jednak pamiętać, iż Bezpośrednia Likwidacja Szkody nie obejmuje wypadków, które zdarzyły się za granicą RP, szkody osobowe lub szkody, które zostały wycenione na kwotę wyższą niż 30 tysięcy złotych (2% wszystkich szkód).

Klienci oprócz naprawy uszkodzonego pojazdu mogą skorzystać z holowania, parkowania na parkingu strzeżonym, dodatkowych badań technicznych oraz wynajęcia pojazdu zastępczego na czas naprawy.

ZNAJDŹ NAS:

FACEBOOK